קידום אתרים במנועי חיפוש ובגוגל בפרט עולה מדרגה ומטפס במעלה הסולם. תעשיית קידום אתרים בגוגלבישראל ממשיכה לצמוח, ובשנת 2012 היא רשמה עלייה של 17.5% בהכנסות להיקף של 470 מיליון שקל, כך עולה ממחקר שנתי של גוגל ..
מהמחקר עולה כי התחום צובר תאוצה משנה לשנה וכי השוק מתחלק כמעט שווה בשווה בין הקידום הממומן לבין הקידום האורגני עם יתרון קל לקידום הממומן.
קידום אתרים אורגני - SEO
הקידום האורגני (תוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל) הוא ללא ספק גולת הכותרת, מזה שנים של הובלה של הקידום הממומן על פני הקידום האורגני אתרים השכילו להבין כי בסופו של דבר כי הקידום האורגני הוא האופטימלי לעסק שלהם, הסיבות לכך הם שהקידום האורגני הוא המקובל והמוערך ביותר על ידי הגולשים ולכן הוא זוכה ליותר קליקים אבל לא רק. מיקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות מהווה גם פרק חשוב בעידן המודעות של מי שצופים בהם. להופעה גבוהה בתוצאות החיפוש יש הערכה רבה בשתי זוויות, האחת היא אמינות כמובן, והשניה לא פחות חשובה וקוראים לה מוניטין חיובי. הגולשים בדרך כלל רואים בתוצאות האורגניות אמיתיות יותר ולכן יחס ההמרה שלהן גבוה יותר מכל אפיק אחר.
קידום אתרים ממומן - SEM
הקידום הממומן שהוא בעצם פרסום מודעות בתוצאות החיפוש בתשלום תמיד היווה חלק גדול בהכנסות של סוכניות קידום אתרים למיניהן. היתרונות מובנים, הסיפוק מיידי, אבל הוא תמיד נתפס בעיני הגולשים כמודעת פרסום ולכן הוא פרוץ לתרגילים שיווקיים אשר נתפסים בעיני הגולשים כמו משהו שאינו אמיתי ולא טבעי.
המחקר שמתייחס לפעילות בתחום של קידום אתרים שופך מעט אור על הפעילות ההולכת וגוברת של מקדמי אתרים ועסקים לקידום תוצאות חיפוש במובייל , המכשיר הסלולרי. תחום זה מצוי כיום בקצב צמיחה גדול ביותר ונראה כי הזירה הבאה בה יתמקדו בשנה הקרובה תהיה במכשירים ניידים וחכמים. ממוצע הכניסות היום לאתרים דרך טלפונים ניידים עומד על 30% והוא רק הולך וגדל.